“Jangan ttup rezeki orang” Ada Netlzen D4kwa Guna Serbuk Coklat Ganti Milo Adalah N0rmal?

Baru-baru ini, seorang usahawan tempatan ada memuat naik satu ciapan menegur peniaga yang menggunakan serbuk coklat selain jenama Milo untuk minuman Milo ais.

Bagaimanapun, seorang netlzen mempunyai pendapatnya yang tersendiri berkenaan isv ini. Menurut individu ini, menukar serbvk Milo ke serbuk coklat yang lain adalah normal atas beberapa faktor.

Terangnya dalam satu ciapan, peniaga terpksa berbuat demikian kerana k0s barangan yang mahal tidak sepadan dengan harga minuman yang dijual dengan harga RM2.00 ringgit.

Harga b4han ment4h dan barang seperti gula, air batu dan cawan juga perlu diambil kira, bukan k0s serbuk Milo sahaja. Di akhir ciapan, individu sempat menegur orang ramai agar tidak mentup pintu rezeki para peniaga.

Sumber: FeedMe
“Meniaga pun nak menlpu

Kenyataan netlzen ini bagaimanapun mendapat re4ksi kurang senang daripada orang ramai yang rata-ratanya tidak bersetuju.

Menlnjau di ruangan replies, ramai yang mempers0alkan kenyataan individidu ini. Tidak terlepas juga ada yang berkongsi pengalaman mereka dalam isv yang sama.

Hukvmnya dil4rang dan berd0sa

Isu ini pernah tul4r seketika dahulu, dan sudah pun mendapat perhatian daripada Datuk Seri Dr Zulkifli Mohamad Al-Bakri.

Menurut beliau, menukar serbuk Milo dengan serbuk coklat yang lebih murah tanpa pengetahuan pelanggan adalah dilarang dan berdosa.

Semoga isu ini menjadi pengajaran buat peniaga di luar sana.

KreditSinarTwitter

Via LM

Be the first to comment on "“Jangan ttup rezeki orang” Ada Netlzen D4kwa Guna Serbuk Coklat Ganti Milo Adalah N0rmal?"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*