[VIDEO] PU Syed BlMBANG Akidah Iqram Dinzly Terpes0ng Jauh, Nasihat Dapatkan Raw@tan

Nama pelakon Iqram Dinzly sebelum ini sering menjadi sebutan ramai dengan tingkah lakunya yang dianggap aneeh. Terbaharu, pelakon lelaki ini sekali lagi buat haI di aplikasi Big0 Live bersama seorang remaja dengan mengenakan solekan yang mengeruunkan pada wajahnya…

Difahamkan, remaja berkenaan cuba untuk mengingatkan Iqram tentang Tuhan, namun, pelakon lelaki itu bercakap kenyataan yang boleh mempes0ngkan ak!dahnya. Klip tersebut bagaimanapun telah mendapat respon dan teg0ran daripada Pencetus Ummah (PU) Syed.

‘Jadi sembahlah aku’

Difahamkan dalam klip pendek video tersebut menyaks!kan seorang remaja memperingatkan Iqram Dinzly mengenai kepercayaan terhadap Pencipta sebagai pengan0t agama Islam. Namun, setiap peringatan tersebut hanya diresp0n oleh Iqram dengan ayat “Sembahlah aku. Jadi sembahlah aku…”. Malah, aksi dan mimik muka Iqram ketika itu juga kelihatan menakutkan.

Kadang memang ada yang rasa tak percaya sebab Allah itu tak nampak. Tapi kita sebagai umat Islam kita perlu yakin Allah itu wujud.

‘Dia perlukan raw@tan’

Sementara itu, PU Syed menerusi posting di Instagramnya memperingatkan agar anak muda atau pengguna media sosi@l yang lain supaya tidak layan sekiranya pelakon itu buat Live. Ini kerana bimbang akan terpesong ak!dah dan tidak mendapat sebarang manfaat dari lnteraksi sedemikian.

Tambahan pula, pada pandangan PU Syed, pelakon lelaki itu perlukan rawatan dari segi ker0hanian dan ak!dah kerana khu@tir akan tersimpang lebih jauh.

Saya ada tengok video antara seorang anak muda dan bekas pelakon Iqram Dinzly yang menyebut mengenai ak!dah iaitu aku Tuhan dan sebagainya. Saya nak sarankan kepada anak-anak muda tak perlu layan video-video seumpama itu sekiranya dia buat live.

Sebab kita tahu dia tak sihat dan perlu raw@tan. Dia perlu raw@tan dari sudut r0haniah dan akidah. Jangan layan dia, bila kita layan orang macam ni, akan menjadi-jadi perbu@tan dia itu. Memang tak dapat manfaat apa-apa.

Sumber: PU Syed

Via ohbulan

Be the first to comment on "[VIDEO] PU Syed BlMBANG Akidah Iqram Dinzly Terpes0ng Jauh, Nasihat Dapatkan Raw@tan"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*