Ibu Cem@s Anak ‘Iemas’ Dalam Baldi, Keluar Sekejap Je Nak Pergi Tutup Pintu!

Menjadi suri rumah sepenuh masa mungkin nampak mudah di mata segelintir pihak, namun ianya bukanlah seperti yang dibayangkan. Walaupun sib0k membuat kerja rumah, ibu bapa perlu memantau segala pergerakan anak-anak mereka bagi mengelakkan sebarang kej4dian yang tidak dilngini berlaku.

Tak sampai seminit anak dah tert0nggeng dalam baldi.

Menerusi posting yang telah dimuat naik oleh Dyla Adnan di akaun Facebook, dia berkongsi mengenai detik cem@s yang dialami olehnya apabila anak perempuannya Adinda hampir lemas di dalam bilik air.

Peristiwa hitam dalam hidup aku. Aku nak korang semua alert tentang air, bilik air. Tolong sangat-sangat sebelum jadi macam k3s aku. Aku leka aku cu@i. Maafkan mami anak-anak.

Kejadian maIang tidak berbau itu berlaku semasa dia hendak menutup pintu rumah dan telah meninggaIkan anaknya yang berusia setahun sebulan itu di dalam tand@s tingkat atas rumahnya.

Ketika suaminya pulang dan bertanyakan mengenai anaknya, Dyla mengatakan bahawa anaknya sedang mandi di tand@s. Namun tidak sampai seminit dia meninggalkan anaknya itu, dia terkej0tnya dia melihat anaknya itu sudah terlangk0p di dalam baldi yang berisi air.

‘Anak aku dah Iembik…’

Dia yang pan!k dengan kejadian yang berlaku menjer!t sekuat hari sebelum suaminya datang memberikan bantuan. Suaminya terus mengg0ncangkan anaknya beberapa kali untuk menyedarkan dan si ibu terus melakukan bantuan kec3masan (C.PR).

Aku jer!t panggil suami aku, dia pun menjer!t sambil aku panggil aku terus angkat anak aku. Anak aku dah lemb!k. Suami aku g0ncang bagi dia sedar.

Anaknya akhirnya sedarkan diri dengan memunt@hkan semula air yang ditelan itu dan kembali bernafas secara n0rmal. Walau bagaimanapun, pasangan tersebut bergegas untuk ke h0spital bagi mendapatkan raw@tan selanjutnya.

Ibunya menarik nafas lega apabila anaknya berada dalam keadaan selamat. Meskipun detik cem@s itu telah berlalu, namun Dyla masih tr@uma untuk pergi ke tand@s kerana dia teringat kej4dian berkenaan yang men!mpa anaknya itu.

Ahad sebelum keluar w@d Adinda sempat ziarah semua bilik. Merayap sambil sengih-sengih. Aku pun layankan je. Tengah hari tu kami berdua keluar w@d sebab d0ktor dah pantau keadaan dada dan dalaman Adinda Mikayla.

Sumber : Dyla Adnan

Via ohbulan

Be the first to comment on "Ibu Cem@s Anak ‘Iemas’ Dalam Baldi, Keluar Sekejap Je Nak Pergi Tutup Pintu!"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*