‘Saya Tak Pernah Buka Satu Tabung Pun Untuk Pergi G@za’ – Ebit Lew

Semalam, pendkwah bebas terkenal Ustaz Ebit Lew (UEL), akhirnya tampil ‘bersuara’ dan membuat lap0ran p0lis susulan kontr0versi isu MlSl kemanusiaan di Semenanjung G4za, PaIestin, baru-baru ini. Ebit pada masa yang sama turut menyangkaI segala dkwaan yang telah dilemparkan oleh beberapa pihak termasuk penyanyi rap, Ariz Ramli dan rkyat Malaysia yang tinggal di G4za, Muhammad Nadir Al-Nuri Kamamrulzaman.

Terbaru, menerusi IG Live sebentar tadi UEL menjelaskan segala fitn4h dan t0mahan berkenaan adalah tidak benar sama sekali.

Dkwaan yang diIemparkan oleh Nadir Al-Nuri.

Menurutnya, orang ramai hanya mendengar dari satu sumber sahaja iaitu dari Nadir Al-Nuri. Tujuan Ustaz Ebit Lew untuk pergi ke G@za adalah hanya untuk membantu mereka yang memerlukan serta niatnya hanya untuk Allah SWT dan segala pembelanjaan di sana, dia memakai duitnya sendiri dan tidak pernah membuka tabung untuk pergi ke G@za.

Ujarnya lagi segala kata-kata yang Nadir telah menguriskan hati Allahy4rham bapanya, namun ebit telah memaafkannya kerana dia merupakan individu yang baik.

Saya dapat mesej orang panggil saya penunggang agama, dajjaI, babi makan duit haram. Ada orang mesej anak saya, ada orang mesej isteri saya.

Saya pergi sana dengan duit sendiri dan saya tak pernah buka satu tabung pun untuk pergi ke G@za. Saya pergi dengan sahabat yang sangat rapat dan rakan-rakan di Facebook. Sepatutnya siapa yang perlu jawab duit RM20 juta tu? Patutnya Nadir Al-Nuri yang menjawab kat mana RM20 juta tu berada.

Tambah Ebit Lew lagi, dia pergi ke G4za menggunakan duit sendiri serta hasil bantuan beberapa rakan baik di Malaysia.

Sumber : Ustaz Ebit Lew.

Via ohbulan

 

Be the first to comment on "‘Saya Tak Pernah Buka Satu Tabung Pun Untuk Pergi G@za’ – Ebit Lew"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*