[VIDEO] Wanita DlFlTNAH SlHlR Anak Saudara Tampil Cerita Perkara Sebenar, Seb@k Ahli Keluarga Sendiri Sanggup…

Sebelum ini, tuIar di media sos!al di mana seorang wanita berkongsi kisah duka dua orang anaknya yang s4kit dipercayai terkena buatan sih!r. Bahkan, pelbagai alternatif yang diIakukan oleh wanita ini dalam memastikan anaknya kembali sembuh seperti sedia kala. Perkongsian tersebut secara tidak langsung, meraih simpati daripada orang ramai yang turut prihatin dengan apa yang telah men!mpa mereka sekeluarga.

Bagaimanapun, menerusi rawatan terbaru yang dilakukan oleh wanita itu, seorang lelaki yang juga merupakan perawat mengatakan anaknya terkena sih!r yang ‘dihantar’ dari kalangan ahli keluarga sendiri. Dkwaan itu mengundng rasa kurang senang dalam kalangan keluarga memandangkan ianya fitn4h..

Dkwa diri & suami difitn4h

Bagi menjawab persoalan netizen, seorang wanita dikenali sebagai Rohayu Ramli, yang juga merupakan adik kepada wanita yang dit!mpa musibah anak terkena buatan orang itu tampil berkongsi ‘kisah sebenar’ bagi membersihkan nama mereka. Jelasnya, tud0han tersebut merupakan satu fitn4h.

Budak yang telah dirasuk tu menyebut nama suami saya sendiri dengan jelas melalui video record. Setelah saya tahu suami saya ditud0h saya sampaikan perkara ni kepada dia. Lepas dapat tahu daripada saya, dia men4ngis dan saya sendiri pun menangis sebab kitorang tak sangka keluarga sendiri sanggup untuk menud0h kami tuduh melulu tanpa bvkti apa-apa.

Ujar wanita itu lagi, selepas mendapat tahu nama suaminya  menjadi individu yang bertanggungjawab akan sih!r tersebut dia mengambil keputusan untuk membuat panggilan kepada kakaknya namun, kakaknya dipercayai tidak mahu berbincang dan pelawaan untuk datang ke rumahnya juga dit0lak..

Apa yang diorang nak sampai sanggup tud0h kami? Adakah dia pernah tengok kami memuja apa-apa ka? Atau pun dia datang rumah saya dan terjumpa apa-apa sehinggakan boleh menud0h saya.

Buat lap0ran p0lis.

Susulan daripada itu, wanita ini mengambil keputusan untuk membuat laporan p0lis berikutan nama suaminya yang dipercayai telah tercem@r. Pada mulanya, wanita ini hanya mahukan kedua-dua pihak berbincang secara baik namun, tiada sebarang kerjasama yang diberikan oleh individu berkenaan.

Sebab suami saya ni penjawat awam. Saya perlu jaga, bila video menyebut nama dia tersebar bermaksud dia akan boleh menanggung malu. Sampailah saya hilang sabar terpksa buat rep0rt p0lis dan telah mengambil kata setuju dengan suami saya untuk sam@n maIu.

Kasihan terhadap apa yang berlaku kepada kedua-dua anak saudaranya itu, Rohayu menjelaskan dia pernah memberikan bantuan mendapatkan dana bagi merawat mereka. Tambah Rohayu, dia sangat mengenali anak saudaranya dan mungkin mengaIami gngguan em0si.

Saya tahu anak dia yang nombor tiga dan nombor empat sememangnya s4kit. Anak dia memang betul-betul sakit, anak dia itu memerlukan bantuan dan saya pernah tolong dia dapatkan bantuan dan dana iaitu memanjangkan lsu ini kepada page-page dan akhbar. Saya tolong sampai dapat bantuan daripada semua pihak.

Minta ustaz hantar semula sih!r.

Bercerita mengenai video tuIar memaparkan gambar dirinya yang telah digunakan oleh seorang perawat untuk ‘menghantar’ semula sihir, Rohayu berkata reda jika itu cara terbaik untuk membuktikan kebenaran.

Sebab saya pernah cabar dia cakap kalau betul barang ini suami saya hantar, hantar balik saya sanggup untuk memutuskan hubungan suami isteri. Dah dia jahal4t sangat biar, saya sanggup bercer@i. Begitu sekali, saya nak perjuangkan dan menaf!kan sekeras-kerasnya kami tak buat.

Yang ini saya dapat daripada pengakuan ustaz itu sendirilah. Ok setelah selesai perubatan anak dia, Wes (perawat lain) menjumpai sebuah beg berwarna koko dan dalam tu ada gambar saya dengan suami yang banyak dengan dah dicucuk jar0m.

Wanita ini juga menjelaskan, walaupun difitn4h sedemikian rupa namun, dia sudah pun memaafkan individu tersebut dan menyerahkannya perkara ini kepada pihak p0lis bagi tind4kan selanjutnya. Suaminya juga telah memaafkan individu terbabit sambil meninggaIkan pesanan kepada keluarga itu untuk muhasabah diri.

 

Sumber: Rohayu Ramli

Via ohbulan

Be the first to comment on "[VIDEO] Wanita DlFlTNAH SlHlR Anak Saudara Tampil Cerita Perkara Sebenar, Seb@k Ahli Keluarga Sendiri Sanggup…"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*