B@by Shima NAFl Nak Pindah Indonesia Sebab Tak Tahan DibuIi Netizen Malaysia

Macam yang korang semua tahu, penyanyi dangdut B4by Shima sering terpalit dengan k0ntr0versi sehingga banyak mendapat kec4man dari netizen.

Baru-baru ini pula, p0rtal hiburan di Indonesia mendkwa penyanyi ini dikatakan tert3kan kerana sering dibuIi netizen Malaysia sehingga dia mahu tukar statusnya menjadi warganegara seberang.

 

Lihat siaran ini di Instagram

 

Siaran dikongsi oleh NENG BABY SHIMA (@babyshimaofficial)

Saya masih mencintai tanah air saya ini”
Menerusi mStar, B4by Shima menafikan dakwaan tersebut malah turut mengatakan gara-gara headline yang dibuat, dirinya tambah tertekan sekaran ramai yang salah faham sehingga dia ter0k dikec4m.

Kec4man netizen mengenai berita itu membuatkan saya lagi deprasi… Selalunya memang p0rtal akan tulis headline macam itu walaupun tiada pun kenyataan saya mengatakan mahu pindah ke luar negara,”

“Ya saya mengakui gembira berkarya di Indonesia kerana rasa lebih dihargai di sana tapi tak ada niat pun nak pindah kewarganegaraan,”

“Jangan risau, saya masih mencintai tanah air saya ini. Cuma saya ada beritahu tak sabar nak balik ke Indonesia secepatnya sebab banyak pr0jek tergendala di sana, saya pun dah ada rumah di sana.”

Peminat di sana lebih menghargai.

Namun begitu, penyanyi dangdut ini turut mengakui yang peminat dari negara seberang itu lebih menghargai dirinya dan ada yang sanggup datang dari jauh semata-mata mahu hadir ke k0nsert yang dibuatnya.

Boleh tengok dari k0men YouTube, Instagram atau Facebook perbezaan netizen kedua-dua negara macam mana…kebanyakan mereka mendoakan saya, boleh nampak perbezaan tu,”

“Semasa buat kPnsert di sana, peminat lebih menghargai, mereka sanggup datang dari jauh walaupun perjalanan mengambil masa berbelas jam.”

Untuk pengetahuan korang, nama B4by Shima mula meningkat naik di Indonesia selepas dia menyertai pertandingan D’Academy Asia 3 pada tahun 2017 lalu dan sejak dari itu, dia mula dikenali dan diterima oleh peminat di sana.

Sumber LM

Be the first to comment on "B@by Shima NAFl Nak Pindah Indonesia Sebab Tak Tahan DibuIi Netizen Malaysia"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*