[VIDEO] Dah nak kahwin baru ‘check’, GADlS lega bukan pembawa taIasemia seperti kekasih.

Kesedaran tentang peny4kit taIasemia ketika ini dilihat semakin bertambah lebih-lebih lagi dengan kemajuan tekon0logi. Makluman berkenaan peny4kit genatik ini dapat diperoleh dengan mudah dan ia memberi pengetahuan baru untuk semua terutamanya pasangan yang ingin berumah tangga.

Last minute pergi check.

HaI tersebut samalah seperti perkongsian seorang gad!s yang mengakui agak tak0t ketika terfikir akan risik0 jika berumah tangga dengan pasangan yang merupakan seorang pembawa taIasemia.

Menurut pengguna TikT0k dikenali sebagai @eyfaafifi97, dia mengakui mengambil mudah tentang ujian dar4h berkaitan taIasemia walaupun sudah 8 tahun bercinta.

Alhamdulillah disahkan bukan pembawa.

Namun setelah bertunang dan menjelang hari pernikahan dia baru terfikir untuk melakukan pemeriksaan kerana bimb4ng dia juga menjadi pembawa peny4kit tersebut sama seperti pasangannya.

Walau bagaimanapun @eyfaafifi97 amat bersyukur kerana dia disahkan bukan pembawa taIasemia dan risik0 anak-anak yang akan dilahirkan kelak setelah berumah tangga untuk mendapat peny4kit genatik ini juga rendah.

Semoga urusan dipermudahkan

Sehubungan dengan perkongsian tersebut, dia menasihati mana-mana pasangan yang sedang membawa hubungan ke fasa perkahwinan untuk melakukan ujian darah supaya peny4kit taIasemia ini tidak diturunkan kepada anak-anak kelak.

Menjengah keruangan k0men, rata-rata warganet bersetuju dengan apa yang dilakukan gadis tersebut walaupun agak terlewat kerana tind4kannya mampu mencegah perkara tidak diingini terutamanya kepada zuriat andai masing-masing merupakan pembawa taIasemia.

Ada juga tetap kahwin.

Bah4ya bila salah satu ada taIasemia.

Kesian anak2 kena transfer darah tiap bulan.

Ada k3s dah kahwin tapi terp4ksa bercer4i.

Sumber: TikTok @eyfaafifi97

Via omm

Be the first to comment on "[VIDEO] Dah nak kahwin baru ‘check’, GADlS lega bukan pembawa taIasemia seperti kekasih."

Leave a comment

Your email address will not be published.


*