[VIDEO] Pernah ViraI Didkwa Ceder4kan anak, Kini Ika Ek0ra NANGlS Dedah Anak Kini Dibu4ng Suami.

Tahun lalu, sempat kec0h dengan kisah seorang wanita yang didkwa telah mengas4ri anak kandungnya sendiri hanya kerana disebabkan tidak berpuas hati dengan status WhatsApp. Remaja berusia 17 tahun yang sudah berkahwin waktu itu mendedahkan kejadian berIaku ketika suaminya keluar melakukan C0D.

Seorang usahawan k0smetik bersama suaminya didkwa di Mhkamah Maj!stret di sini hari ini atas pertud0han menyebabkan keced3raan kepada anak perempuannya Isnin lalu.

Tertud0h, Nurul Atikah Hanafi, 33, atau lebih dikenali sebagai Ika Ekora dan suaminya, Mohd. Hairie Razali, 33, bagaimanapun mengaku tidak bersalah selepas pertuduh4n terhadap mereka dibacakan di hadapan Maj!stret Muhammad Yusoff Abdullah.

Mengikut pertud0han, kedua-dua tertud0h didkwa telah menyebabkan keced3raan kepada anak perempuannya yang berusia 16 tahun tiga bulan.

Kesalahan itu di sebuah rumah di Kampung Pauh, Pasir Mas kira-kira jam 4.30 petang pada 14 Jun lalu.

Tertud0h didkwa mengikut Sksyen 323 Kanun Kes3ksaan yang memperuntukkan huk0man penj4ra sehingga satu tahun atau dend4 maksimum RM2,000 atau kedua-duanya jika sabit kes4lahan.

Pendkwaan dikendalikan oleh Timbalan Pendkwa Raya, Mohd. Hakimie Ab. Hadi manakala kedua-dua tertud0h diwakili peguam, Muhammad Hasif Hassan.

Terdahulu, Mohd. Hakimie tidak menawarkan sebarang jaminan terhadap kedua-dua tertud0h.

Muhammad Hasif dalam rayuannya memohon supaya kedua-dua anak guamnya diberikan jaminan kerana Nurul Atikah sedang mengandung lima bulan.

Katanya, tertud0h juga telah memberi kerjasama kepada pihak p0lis sepanjang sias4tan dijalankan.

Mahkamah membenarkan ikat jamin sebanyak RM9,000 untuk setiap tertud0h dengan seorang penjamin selain kedua-dua tertud0h perlu melapor diri di Balai P0lis Pasir Mas dua kali sebulan.

Mahkamah turut menetapkan 18 Ogos depan sebagai tarikh sebutan semula k3s.

Akhbar Kosmo! hari ini melap0rkan, berang dengan status yang dimuat naik anaknya di aplikasi WhatsApp dipercayai punca seorang usahawan kosmetik hilang sabar lalu memuk0l mngsa dalam kejadian di rumah mereka di Kampung Pauh, Pasir Mas pada Isnin lalu.

Lebih m4lang lagi, dalam kejadian pada jam4.30 petang itu, remaja perempuan berusia 16 tahun tersebut turut dipuk0l oleh bapa tirinya yang berusia 33 tahun.

Aku dah mengalah, aku dah maafkan dia asalkan duduk molek…Ingatlah mak kau sorang ni je”

Terbaru, wanita dikenali sebagai Ika Ekora tersebut sempat mendedahkan perkembangan terbaru menerusi Facebook Live tentang anak perempuannya yang sudah lama keluar dari rumah dan tinggal bersama suami. Terdahulu, dia sebelum ini sempat dikec4m konon ‘derh4ka’ serta mengabaikan anak sendiri.

Kalau nak buat jahat kat aku tak apa lagi, tapi kalau buat kat anak aku memang tak boleh

Selepas kejadian viral tersebut, Ika berharap anaknya yang dipanggil Ujie dan juga menantu dapat hidup dengan bahagia seperti yang diinginkan mereka. Walau bagaimanapun, terbaru difahamkan pasangan tersebut menghadapi konflik rumah tangga dan remaja berkenaan sudah pun dibuang suaminya. Meskipun pernah terguris, namun wanita tersebut kelihatan cukup sebak apabila mengenangkan cahaya mata sulungnya diperlakukan seperti itu.

Rindu seorang ibu dekat anak, bertek4k macam mana pun tetap sayang…Naluri seorang ibu

Menjengah ke ruangan k0men, rata-rata netizen cukup terkej0t dengan kisah yang baru dikongsi tersebut. Dalam pada itu, ramai yang berharap si anak dapat meminta maaf kepada ibunya dan menjernihkan keadaan.

Sumber: TikTok Iysa, Nayue966, affendiaziz8, kisah dunia, kosmo.

Via trendingsangat

Be the first to comment on "[VIDEO] Pernah ViraI Didkwa Ceder4kan anak, Kini Ika Ek0ra NANGlS Dedah Anak Kini Dibu4ng Suami."

Leave a comment

Your email address will not be published.


*