[VIDEO] Kerja syif malam, naik motor pula! Sayu lihat lbu muda bawa anak usia 9 bulan cari rezeki… tak semua b0s OK, hanya ‘mak²’ yang faham.

BERAT mata memandang, berat lagi bahu yang memik0l.

Baru-baru ini tular video mengenai ibu tunggal, Nur Haslinda Shahira Mohd Hashim, 21, yang terp4ksa membawa anaknya yang baru berusia sembilan bulan ke tempat kerja.

Menurut wanita itu yang bekerja syif malam di sebuah kedai serbaneka di P0rt Dickson, Negeri Sembilan ini, apa yang berIaku pada hari itu menyebabkan dia terpksa membawa anaknya ke tempat kerja.

“Saya kerja di 7-Eleven, nak ambil upah pengasuh tidak mampu. Mak ayah jual kuih, mereka hantar bekalan ke kedai-kedai makan saja tak ada kerja tetap jadi biasanya saya minta mereka tolong jaga anak saya.

Haslinda selalu bekerja syif malam di kedai serbaneka.

“Mengenai video yang dirakam, masa tu saya terp4ksa bawa anak ke tempat kerja sebab dia men4ngis tak berhenti. Dia tak s4kit cuma nak ada bau ibu di sebelah. Saya tak tahu nak buat apa untuk pvjuk dia.

“Sebenarnya manager tak bagi bawa anak ke tempat kerja. Tapi malam tu nasib baik dia benarkan selepas saya minta budi bicaranya,” ujarnya yang mesra disapa Haslinda.

Tak sangka ramai lagi yang mengaIami nasib sama dengan saya.

HASLINDA.

Bagaimanapun wanita ini mengakui suk4r untuk bekerja sambil menguruskan anaknya, Muhammad Adam Aadhif sejak berc3rai kira-kira enam bulan lalu hingga terp4ksa mendapatkan bantuan ibu bapanya .

Kata anak kedua daripada enam beradik ini, walau sesukar mana sekali pun dia tetap akan menjaga anaknya walaupun terp4ksa menanggung beb4n dalam membesarkan b4yi lelakinya itu.

 

Lihat siaran ini di Instagram

 

Siaran dikongsi oleh mStar (@mstaronlineofficial)

Menurut Haslinda, selepas berc3rai dia memutuskan untuk berusaha mencari rezeki sendiri dan mula bekerja di kedai serbaneka berkenaan tetapi hanya bertahan selama tiga bulan.

“Memang tidak din4fikan jadi single mom ni susah. Kos perbelanjaan bila ada anak pun besar. Tapi saat tengok wajah anak masa tidur, hati jadi sayu.

“Saya tak akan putuus asa demi masa depan anak. Selagi mampu, saya akan terus mencari rezeki,” jelasnya yang kini menetap bersama keluarganya di P0rt Dickson dan turut membantu ibunya berniaga kuih.

Tambah Haslinda lagi, perkongsian video di TikTok itu hanya untuk simpanan peribadi namun tidak menyangka akan mendapat perhatian apabila ramai netizen yang mendoakan dirinya.

“Lepas saya p0st video di TikT0k, tak sangka ramai lagi yang senasib dengan saya.

Anak Haslinda yang baru berusia 9 bulan.

“Ada juga yang minta tip macam mana boleh jaga anak sebab dalam video saya p0st tu anak tak meragam, dia tidur elok je,” katanya yang kini mencari pekerjaan baharu di kawasan Bandar Sri Sendayan, yang lebih dekat dengan rumah keluarganya.

Walaupun kini terpksa mulakan kehidupan baharu, dia tetap bersemangat setelah menerima banyak kata-kata positif daripada orang di sekelilingnya.

K0men netizen:

 

Sumber: Mstar via sinarviral

Be the first to comment on "[VIDEO] Kerja syif malam, naik motor pula! Sayu lihat lbu muda bawa anak usia 9 bulan cari rezeki… tak semua b0s OK, hanya ‘mak²’ yang faham."

Leave a comment

Your email address will not be published.


*